Beschrijving
Het Iedersland College is vanwege bevallingsverlof per 1-8-2025 op zoek naar een leerlingbegeleider 0,8 fte.
De leerlingbegeleider op onze school begeleidt leerlingen met een ondersteuningsvraag op gedrag en welbevinden.
De leerlingbegeleider kan zowel individueel als met een groepje leerlingen werken. Als leerlingbegeleider werk je intensief samen met de ondersteuningscoördinator, de mentoren en teamleiders van onze school en maak je onderdeel uit van het ondersteuningsteam. Daarnaast heb je regelmatig contact met verschillende ketenpartners.
De werkzaamheden bestaan uit het:
- Begeleiden van leerlingen met schoolse taken en sociaal-emotionele problematiek
- Adviseren en coaching van mentoren en docenten t.a.v. leerlinggedrag
- Begeleiding van zij-instromers
- Deelname aan interne en externe overleggen
- Rapportage en verslaglegging van ondersteuningstrajecten in magister
- Geven aan trainingen zoals faalangstreductietrainingen
- Cyclisch contact met de derdelijnszorg zoals IHUB familiezorg en ATOS
Functie-eisen
Wij zoeken iemand met een afgeronde hbo-opleiding en/of hbo-denk/werkniveau.
Voor medewerkers op het Iedersland College geldt het volgende profiel:
- Een Iederslandmedewerker is een medewerker die binnen en buiten de klas actief en planmatig werkt om tegemoet te komen aan de psychologische basisbehoeften van de leerling: relatie, competentie en autonomie. Dit houdt in dat de medewerker de leerling en zijn achtergrond kent en zich inspant om te werken aan positieve werkrelatie met de leerling. De medewerker is (globaal) op de hoogte van de ondersteuningsbehoefte van de leerling.
- De Iederslandmedewerker heeft kennis van positive behaviour support (PBS), traumasensitief onderwijs (TSO) en taalgericht vakonderwijs (TVO). De Iederslandmedewerker kan technieken m.b.t. PBS en TSO toepassen en heeft een arsenaal aan gedragsinterventies om ongewenst gedrag te voorkomen en storend gedrag adequaat bij sturen. Waar nodig kan de mederwerker de-escalerend optreden en heeft verschillende tools om leerlingen met stoornisgebonden gedrag te begeleiden.
- De Iederslandmedewerker kan goed organiseren en is sterk in samenwerken en communiceren met ouders, ketenpartners en de schoolomgeving. In de school is de medewerker een echte teamspeler. Binnen en buiten de klas beheerst de medewerker de juiste digitale vaardigheden om zowel het onderwijs als de organisatie efficiënt te laten functioneren.
- De Iederslandmedewerker kan sterk reflecteren en is actief, bewust en cyclisch bezig met persoonlijke deskundigheidsbevordering. De medewerker staat open voor feedback en coaching en draagt een steentje bij aan een lerende organisatie. De medewerker beschikt over een sterk relativeringsvermogen en een goed gevoel voor humor. Een Iederslandmedewerker is een medewerker die binnen en buiten de klas actief en planmatig werkt om tegemoet te komen aan de psychologische basisbehoeften van de leerling: relatie, competentie en autonomie. Dit houdt in dat de medewerker de leerling en zijn achtergrond kent en zich inspant om te werken aan positieve werkrelatie met de leerling. De medewerker is (globaal) op de hoogte van de ondersteuningsbehoefte van de leerling.
Arbeidsvoorwaarden
Inschaling is conform COA-VO onderwijsondersteunend personeel
Sollicitatieprocedure
Gesprekken vinden zoveel mogelijk in mei plaats.
Vragen? Mail d.van.hooff@iederslandcollege.nl